Theo Huibers

My name is Sonny

In februari schreef ik samen met Monica Landoni, Emilana Murgia en Sole Pera een Engelstalig artikel getiteld “My Name is Sonny, How May I help You Searching for Information?“. Het artikel geeft inzicht over ons onderzoek met een groep Zwitserse basisschoolkinderen hoe zij op school omgaan met een zoeksysteem waar je tegen kunt praten. We hebben in dit onderzoek vooral gekeken naar de verschillen tussen deze manier van zoeken versus de klassieke manier van zoeken met een toetsenbord.

Regarding the wish of using Sonny again to work on search tasks related to school assignments, the results vary. While the majority of the participants expressed they would gladly use Sonny, a small percentage of them did not completely agree. Specifically, two kids disagreed because of two different personal opinions:
• A 7 year-old girl said she would not like to work with Sonny as she prefers to work on her own with a mouse and keyboard–something that could not be done with Sonny, which only has audio as means of input.
• A 6 year-old boy who would not want to work with Sonny as he would like to practice reading on its own.

My Name is Sonny, How May I help You Searching for Information? Monica Landoni, Emilana Murgia, Theo Huibers en Sole Pera

Het artikel is gepresenteerd is op 15 juni 2019 in Boise, Idaho gepresenteerd. De presentatie was een onderdeel van de workshop KidRec 3IDC 2019.

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2021 Theo Huibers

Thema door Anders Norén